Szabadulj meg a hátfájásodtól egyszerű, otthon is végezhető gyakorlatokkal – ezúttal ÖRÖKRE.
Ebben a gerinctorna videóban egyetlen, egyperces nyakgyakorlatot találsz. Ez az ötödik kimozgató gyakorlat.

Különösen fontos elvégezned, ha rendszeresen szoktál számítógép előtt ülni.
(Banyapúp ellen is jó megoldás!)

Itt az ideje, hogy megszabadulj a nyakadat kínzó fájdalomtól. Folytasd a gyakorlást, jó úton haladsz.

Itt találod az előző nyakgyakorlatot. Végezd el most, és ints búcsút a hátfájásnak!

Fontos! A karokat engedd lejjebb, mint ahogy a filmben mutatom, a függőlegeshez képest kb. 70 fokos szögben.

5. Funkcionális jóga/gerinctorna gyakorlat:
a nyaki – háti gerincszakasz találkozására hatsz, ahol a banyapúp kialakul

A banyapúp a legalsó nyaki és a legfelső háti gerincszakasz között kialakult meredek szög, kötőszövetes felrakódással.

banyapúp

Itt az ideje, hogy leszámolj vele!

 

 

A tartalom nem elérhető.
A sütik használatát az "Elfogadás" gombra kattintva lehet jóváhagyni.

 

 

Hogyan végezd a nyak fordítását és a karfordítást?

  1. Állj zárt állásba
  2. Nyújtsd a gerincedet fölfelé
  3. Emeld a karjaid a gerincedhez képest 70 fokba, és jól nyújtsd meg a karjaidat (lejjebb vidd a karjaidat, mint ahogy a filmen van)
  4. Kilégzéssel nagyon lassan végezve a gyakorlatot, kezdd el elfordítani a fejed jobbra, és a karodat fordítsd ki ezzel egy időben, hogy a tenyered fölfelé nézzen
  5. Belégzéssel nagyon lassan végezve a gyakorlatot, hozd vissza a fejed középre, és fordítsd vissza a felkarodat.
    Ezután kilégzéssel végezd el a másik oldalra is
    Végezd lassabban a gyakorlatot, mint a filmen, kb. 20 másodperc legyen a teljes gyakorlat
  6. Könnyedén, nagy mozgástartományban végezd a gyakorlatot
  7. A gerinced deréktáji és háti szakaszát tartsd egyenesen
  8. Végezz 15 ismétlést mindkét oldalra

 

Négy hasznos tanács

  1. A farokcsontodat told előre, hozd hátra a combjaidat, és húzd be a hasad, hogy a medencéd semleges helyzetbe kerüljön
  2. Nyújtsd a gerincet fölfelé
  3. A lapockákat húzd a derekad felé, illetve egymástól húzd őket szét
  4. Nagyon lassan végezd a gyakorlatot, és minél jobban fordítsd a fejed, anélkül, hogy a törzsed is elfordulna

 

Mozdulj együtt a légzéseddel

A légzésed hangold össze a mozgásoddal.
Akkor kezdj kilélegezni, amikor elkezded a fejedet oldalra fordítani.
Akkor kezdj belélegezni, amikor elkezded a fejedet oldalról középre fordítani.

Mivel a mozgástartomány kicsi, mozgasd lassan a fejed, hogy legyen elég idő a légzésre.

A mély és egyenletes légzés nemcsak az izomsejtjeidet látja el friss vérrel.
Az emésztéshez is oxigénre van szükség, az agyad pedig a legoxigénigényesebb szerved.

A mozgással egybe kötött mély légzés felfrissíti az agyadat, és javul az emlékezeted, figyelmed.
Arról nem is beszélve, még a nyakizmaidat is ellazítja.
Kezdd el még ma!

Ui.: Hasznos volt a gyakorlat? Van még több is. Az előzőt már láttad?
Jól kimozgathatod vele a nyaki gerincszakaszodat, előre és hátra.

Add meg az elérhetőséged, és küldöm a kimozgató gerincgyakorlatok következő részét:





X

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás