Kezdő vagyok, és/vagy most jövök először. Mit kell tudnom a funkcionális jóga, gerinctorna órákról, egyéni gerincterápiáról? Ha még nem voltál nálunk, feltétlenül olvass tovább!

Hogyan készüljek fel az első jógaórára, gerinctornára? Mi fog velem történni?


Helyszín – hová menjek?

Jelenleg két helyszínen tartok órákat:

1, A funkcionális jóga terme

1026 Budapest, 2. kerület, Garas utca 1. 1/8. balra az első ajtó

Kocsival jössz? Így parkolhatsz féláron:

A Garas utca a határ két parkolási övezet között. A kék ponton találod a funkcionális jóga központját. Ezért, ha kocsival jössz, a kék mezőben parkolva csak feleannyit kell fizetned.

 

2, Lite Wellness – Mammut

1024 Budapest, Lövőház utca 2-6.

jóga ii. kerület, Budapest.


Időpont – Mikor vannak az órák?

A jógaórák, gerinctornák időpontjaiért kattints ide az órarendhez!

Bejelentkezni is itt tudsz online, kb. 20 másodperc alatt.


Társaság – Kik járnak, kikkel fogok találkozni?

A társaság sokszínű,  kedves, barátságos emberekből áll.
Főleg nők, és inkább 30-35 felettiek, akik már belátták, hogy az egészségükért tenni kell.
Ezen belül vegyes az összetétel, vannak 60 fölöttiek is, akadnak edzettek és sportolatlanok, túlsúlyosak és vékonyak is.
Együtt gyakorol a fiatal kozmetikus, a mérnök, a fodrász, a főigazgató, a pénzügyes és a sokat tapasztalt menedzser.

Új embereket ismerhetsz meg, akik hasonló céllal jöttek, hasonló értékrendet hordoznak.
Nyitottak, segítőkészek, az újakkal bemutatkoznak egymásnak.
Itt senki sem fog hülyének nézni, mert időt szánsz magadra, és teszel magadért.


Egy gyakori kérdés – Nem fogok másokat hátráltatni?

Talán Benned is megfordult, hogy kezdőként vagy adottságaidból adódóan ügyetlenkedni fogsz, több figyelmet igényelsz, és ez a csoportot hátráltatja.

Nem kell aggódnod! 🙂 A csoport megértő, hiszen egyszer ők is voltak először, nekik is fájt már valamijük, én pedig tudok többfelé figyelni.
Az egyes gyakorlatoknak különféle változatai léteznek, és mindenki az állapotának megfelelő változatot kapja. Ha kevésbé megy, ott a könnyebb, ha jobban, ott a nehezebb.

Teljesen természetes, hogy egy fájó derék vagy váll, túlsúly, merev izmok esetén egyénre kell szabni a gyakorlatot. Minden ember más, mindenkinek másra van szüksége.


Egy másik gyakori kérdés – Nem fognak kinevetni?

Talán gyerekkorunkban elszenvedett sérelmek az okai ennek a félelmünknek, hogy kinevetnek, ha nem tudunk valamit.
Nálunk senki nem nevet a másikon, csak saját magán.
Elsősorban azért, mert magára figyel, másodsorban azért, mert együttérzőek és türelmesek másokkal.

Ne aggódj, nevetni csak együtt fogunk, saját magunkon.


Kezdő vagyok, csatlakozhatom?

Az órákat úgy építem fel, hogy kezdő és haladó együtt tud gyakorolni.
A kezdő kevesebben csinál, óvatosabban, könnyebben csinálja, a haladó pedig többet, határozottabban, szabályosabban végzi ugyanazt, vagy haladó változatot kap.

Kezdőként is szívesen látunk, az első néhány alkalom nehézségei után hamar belerázódsz. 🙂


Mit csinálunk pontosan a jógaórán, gerinctornán?

Saját testsúllyal végzett erősítő és nyújtó gyakorlatok várnak Rád.
A funkcionális jógaórák és a gerinctorna dinamikus és statikus gyakorlatokat is magába foglalnak.
A jógaórákon a jóga legjobb nyújtó gyakorlatai mellett erősítő gyakorlatokat is végzünk.

Ez azért fontos, mert az izmaid elsatnyulnak és löttyedté válnak, ha nem erősíted őket.
A civilizációs életmód nem tartalmaz annyi fizikai munkát, hogy tested erős és szép maradjon.

Ahhoz, hogy gerinced, tartásod egyenes, tested feszes maradjon egész életedben, muszáj erősíteni.
Az izmos, szálkás test a fiatalság, az egészség és szépség jele kortól függetlenül.
Egy szép tartású arányos test egy egyszerű ruhában is feltűnő, elegánsan öltözve pedig messziről kitűnik a tömegből.

Néhány évtizeddel ezelőtt a munka mellett műveltük a földet, fára másztunk a cseresznyéért.
A jóga kialakításakor az emberek rengeteget gyalogoltak naponta, és sok fizikai erőt használtak.
Terhüket a fejükön cipelték, és megerősödött a hátuk. Ma számítógép előtt ülünk és satnyulnak az izmaink.
Ezért kell a jógának erősítést is tartalmaznia. Erősödni pedig akkor tudsz, ha megfelelő kihívásokkal találkozol.

A funkcionális jóga kiemelten foglalkozik a gerincfeszítő izmok és a hátizmok erősítésével.
A gyenge hátizom sokszor oka a derékfájásnak, ezért erősíteni kell.
A sok erősítés vagy a stressz miatti túl feszes, merev izmok is okozhatnak hátfájást, ezért nyújtani is kell.

Az a tapasztalatom, ha egy szép és kiváló állapotú testet szeretnél elérni, erősíteni és nyújtani egyaránt szükséges.
Ekkor áll helyre az izomegyensúly, és szűnnek meg a gerincpanaszaid.

A másfél órás foglalkozásokat stresszoldó légzőgyakorlatok és lazítás zárják.
Az órák után a résztvevők arról szoktak beszámolni, hogy nem elfáradnak, mint egy súlyzós edzésnél, hanem felfrissülnek.

Hogy minél jobban tudjak segíteni, adok egy kérdőívet is, melyben meghatározzuk a céljaidat.

Addig is, gondolkodj el azon, mit szeretnél elérni pontosan!


Ruha – Miben jöjjek?

Olyan ruhában, amiben kényelmesen tudsz mozogni, nem vág, nem szorít, ha nyújtani, vagy guggolni kell.
Mezítláb szoktunk lenni. Fehér zoknit hozzál, mert pár gyakorlatnál használjuk a falat, és a színes zokni, illetve a bőr zsírtartalma megfogja a falat.


Hozzak felszerelést?

A termekben minden van, de hozhatsz saját matracot, hevedert, ha van.


Lehet zuhanyozni óra után?

Igen, van zuhanyzó.
Bár az óra végére megszáradsz, ha megizzadtál, de le is tudsz zuhanyozni, ha olyan helyre mész, ha nem akarod, hogy mások odébb üljenek mellőled. 🙂

 

A legfontosabb: a céljaid meghatározása

Amikor jössz, meg fogom kérdezni, hogy mi a célod, mit szeretnél elérni. Ez azért fontos, hogy tudjunk közösen e felé a cél felé haladni. Azaz olyan gyakorlatokat fogsz kapni, úgy építjük fel az egyes órákat és az órákat hétről-hétre, hogy jelened és a célod között egy hidat képezzünk.

Célod lehet a teljesség igénye nélkül

  • egy sérülésből, betegségből, egy állapotból való szabadulás (derékfájás stb.), vagy
  • képességfejlődés, azaz szeretnél erősebb karokat, feszesebb feneket, hajlékonyabb csípőt,
  • bizonyos gyakorlatok elsajátítása (spárga, kézállás, híd stb.)
  • teljesítmény (10 egylábas guggolás, 50 fekvőtámasz stb.)
  • pozitív mentális állapot elérése (nyugalom, stresszkezelés, feltöltődés stb.)

Merj álmodni, gondolkodj nagyban, és keményen csapj oda!

 

Jelentkezz be itt valamelyik órára ma, és szerezd vissza fiatalkori csúcsformádat.

 





X