Szabadulj meg a hátfájásodtól egyszerű, otthon is végezhető gyakorlatokkal – ezúttal ÖRÖKRE.
Ebben a gerinctorna videóban egyetlen, egyperces hátgyakorlatot találsz.

Ezzel a gyakorlattal az ágyéki, háti és nyaki gerincszakaszodat (azaz az összes olyan kisízületedet, ami csak mozogni tud a gerincedben) mozgathatod át előre és hátra.

Itt az ideje, hogy megszabadulj a hátadat kínzó fájdalomtól, és meg tudd őrizni a méltóságodat.

Itt találod az előző hátgyakorlatot. Végezd el most, maradj mozgékony, és ne szorulj mások segítségére.

9. Funkcionális jóga/gerinctorna gyakorlat: az ágyéki, háti és nyaki gerincszakaszod kimozgatásához, hátfájás ellen

 

Hogyan mozgasd át egyetlen gyakorlattal ez egész gerincedet, hogy ne fájjon többé a hátad

  1. Állj egy kis terpeszbe, és emeld az alkarjaidat mellkas magasságba
  2. Kilégzéssel billentsd meg a medencédet, domborítsd ki a hátadat, hajtsd előre a nyakadat, és nyújtsd előre a karjaidat
  3. Belégzéssel homoríts az egész gerinceddel, és húzd hátra a vállaidat és a könyökeidet
  4. Könnyedén, fokozatosan minél jobban domboríts és homoríts, mintha egy karikát akarnál alakítani a gerincedből
  5. A csípő- és a vállízületedet tartsd egy függőleges vonalban
  6. Könnyedén, lassan, mély légzéssel végezd a gyakorlatot
  7. Végezz legalább 20 ismétlést

 

Négy hasznos tanács az ágyéki, háti és nyaki gerincszakaszod kimozgatásához

  1. Erősen nyomd le a sarkad a talajra
  2. A csípő- és a vállízületet tartsd egy függőleges vonalban, állandó helyben
  3. Mivel a mozdulat összetett, kezdd először a csípőd billentésével, és fokozatosan vedd hozzá a többi gerincszakaszt, majd a karokat
  4. Használd a karok előre nyújtását domborításkor, illetve a könyökök hajlítását homorításkor, hogy a lapockáidat is át tudd mozgatni

 

Mozdulj együtt a légzéseddel

A légzésed hangold össze a mozgásoddal.
Akkor kezdj kilélegezni, amikor elkezdesz domborítani.
Akkor kezdj belélegezni, amikor elkezdesz homorítani.

A mély és egyenletes légzés nemcsak az izomsejtjeidet látja el friss vérrel.
Az emésztéshez is oxigénre van szükség, az agyad pedig a legoxigénigényesebb szerved.

A mozgással egybe kötött mély légzés felfrissíti az agyadat, és javul az emlékezeted, figyelmed.

Ez a gerincgyakorlat azért nagyon értékes, mert egyszerre mozgatja ki előre-hátra az egész gerincedet.

Kezdd el még ma!

Ui.: Hasznos volt a gyakorlat? Van még több is. Az előzőt már láttad?
Jól kimozgathatod vele oldalirányban az ágyéki gerincszakaszodat.

Add meg az elérhetőséged, és küldöm a kimozgató gerincgyakorlatok következő részét:





X

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás